torsdag 19 april 2012

ler- och äppelfabriken

Jag har försökt ta mig till Äppelfabriken förut. Den gången var det mitt i vintern och jag cyklade. Kallt. Den här gången tänkte jag ta mig dit med bil, via en stunds löpning på Fornstigen. En helt vanlig dag på Fornstigen alltså.



En smula lerigt. Inte alls avundsjuk på de som cyklade strax före mig för den väntande tvätten. Det var nästan så att cykling borde undvikas för att inte förstöra stigen helt. Benen var inte snabba i söndags och blev inte snabbare av att trampa omkring i några centimeter lera.

Belöningen fick jag senare på Äppelfabriken. Jag beställde nästan allt. Delade dock med mig. Äppelmusten satt som gjutet. Mackan med Brie-ost och lökmarmelad var helt magiskt. Det som lockade mest var dock choklad- och rödbetskakan med någon typ av citrussmakande Philadelfiaostblandning ovanpå.



1 kommentar: